Fight the Virus

Fight the Virus

Om een Virus ‘te lijf’ te kunnen, heb je een goede weerstand nodig en een immuunsysteem die het Virus aankan. Dit betekent simpelweg dat jouw lijf voldoende energie heeft om de juiste en voldoende antistoffen aan te maken. Alleen jouw eigen lichaam kan de allerbeste ‘vaccinatie’ maken!

Daarom is het belangrijk om juist NU goed voor jezelf te zorgen. Dus niet ontmoedigd met een fles wijn en zak chips op de bank ploffen en een emotionele film gaan kijken (waarbij je dan wel weer goed die 80 rollen wc papier kan inzetten voor het stelpen van de tranen), maar kom in beweging, eet gezond en zorg voor ontspanning!

Bewegen:

Waarom? Door te bewegen maak je verschillende ‘gelukshormonen’ aan die ervoor zorgen dat jij stress beter aankunt (en die belangrijke energie die je nodig hebt om het Virus aan te kunnen daar niet aan verliest!) en je zorgt voor een goede doorbloeding, wat helpt voldoende zuurstof te leveren aan de hersenen en andere organen. Ook helpt een goede doorbloeding bij de aanmaak en groei van de cellen.
Hoe? Wandelen, hardlopen, krachtoefeningen. Maar ook tuinieren, het huishouden, trap lopen etc. Probeer dagelijks om het uur in ieder geval op te staan en te bewegen. Plan ook dagelijks voor jezelf minimaal een half uur een actievere manier van bewegen. Doe iets wat je leuk vindt! Er zijn talloze appjes voor online bewegingsprogramma’s, maar je kunt ook virtueel sportlessen volgen. Wil je tips om in beweging te komen die bij jou passen, neem dan contact met mij op via danielle@door-stapper.nl

 

Voeding:

Waarom? Je lichaam moet hard werken om alles goed te laten functioneren. Indien je een Virus te pakken hebt, gaat de meeste energie naar het vechten tegen dit virus. Energie haal je uit voeding. Échte voeding bestaat uit tal van verschillende essentiële voedingsstoffen, die jouw cellen voorzien van hun beschermende werking en zodat jouw cellen hun taak kunnen uitvoeren, zoals zij zijn geprogrammeerd. Helaas bestaat 80% van het eten wat wij in onze supermarkten bevindt, meer uit ‘vulling’ dan uit voeding. Dit houdt in dat je maag zich wel vult, en je dus geen hongerig gevoel hebt, maar dat jouw cellen ‘leeg’ blijven. En die cellen hebben juist NU zoveel energie nodig!! Naast het feit dat we veel ‘vulling’ eten, gooien we daar vaak ook nog allerlei toxische stoffen bij, waardoor ons lichaam nóg harder moet gaan werken om eerst af te rekenen met deze toxische stoffen… (denk aan transvetten (in de meeste voorverpakte voedingsmiddelen), suiker en alcohol (!!)).
Hoe? Eet super veel groenten! 75% van je avondmaaltijd mag dagelijks gevuld zijn met allerlei verschillende groenten. Gebruik ook groenten tijdens de lunch (soep, salades, broodje gegrilde groenten). Mijd zoveel mogelijk suiker. Drink weinig tot geen alcohol. Vervang witte rijst voor zilvervlies, wit brood voor volkoren brood, witte pasta voor volkoren. Kies ipv deegproducten voor peulvruchten en bonen. Eet weinig vlees en vis. Kies voor wat (ongebrande ongezouten) nootjes ipv chips. En zorg bovenal voor een evenwichtig eetpatroon met maximaal 3 eetmomenten op 1 dag. Tips nodig voor een voedingspatroon dat goed bij jou past? Mail mij: danielle@door-stapper.nl

Ontspanning:

Waarom? Stress vergt erg veel van ons immuunsysteem. Enorme hoeveelheden zeer waardevolle energie moet worden gebruikt om stress in het lichaam te verminderen. Dit heeft te maken met het feit dat stress dodelijk kan zijn. Jouw slimme lichaam zal daarom alles op alles zetten om zo te gaan functioneren dat de stress wordt aangepakt. Dat houdt wel in dat er dus minder energie overblijft voor andere organen en voor het vechten tegen een mogelijk Virus.
Door goed voor jezelf te zorgen en een duidelijk plan te hebben hoe jij tot rust kom in stressvolle tijden, geef je je lichaam als het ware de ruimte om te herstellen.

Hoe? Ontspanning vinden doet iedereen op zijn eigen manier. Toch zijn er een aantal manieren die voor iedereen kunnen helpen.
1) buiten zijn
2) muziek luisteren
3) bewegen (is ie weer)
4) meditatie – er zijn tal van (zeer laagdrempelige en totaal niet zweverige) meditatie apps.

Daarnaast is het van belang dat je VOORAF jouw ‘ontspannings- planning’ maakt, en je hier ook aan houdt!

 

Lieve mensen, take care. Zorg goed voor jezelf en anderen.

Ik houd online coaching gesprekken. Heb je vragen over bovenstaande, mail mij dan. Ik plan met alle liefde een gratis online gesprek in.

 

Liefs, Danielle

Scroll to top